info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

Verzenden & Retourneren


Levertijd & verzendkosten

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen in Nederland:
€ 5,99 voor bestellingen onder de € 150,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 150,-

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen in Belgie en Duitsland:
€ 9,99 voor bestellingen onder de € 200,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 200,-

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorgen van DHL. Over het algemeen zal de aflevering zo spoedig mogelijk plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

 

Retourneren & Ruilen

Voldoet een artikel na ontvangst niet aan uw wensen, dan kunt u het binnen 30 dagen, mits ongebruikt en in de originele verpakking, gefrankeerd aan ons retour zenden.

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via retour@bittenshop.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

-U dient retours altijd te melden via retour@bittenshop.nl .
-U dient het retourformulier volledig ingevuld mee retour te zenden. Die ontvangt u via de mail zodra u de retour heeft aangemeld.
-De originele artikel-labels dienen nog aan het artikel bevestigd te zitten en u dient de kassabon/factuur bij te voegen. 
 
Indien je een ander product, bijvoorbeeld om reden van een andere maat of kleur, wenst te ontvangen, kun je dit gemakkelijk doen door het product opnieuw te bestellen via de webshop. Je ziet dan meteen of het product beschikbaar is. Je kan schriftelijk aan ons doorgeven welke andere maat of kleur je wenst te ontvangen. Pas nadat je het artikel retour hebt gestuurd en het door ons ontvangen is, zullen wij het vervangende artikel toe sturen. Eventuele betalingsverschillen zullen wij verrekenen.
 
Na ontvangst van jouw mededeling dat je wilt herroepen wordt het terug te ontvangen bedrag (aankoopbedrag, eventuele verzendkosten en betaalkosten*) zo spoedig mogelijk (meestal binnen 2 werkdagen, streven is zelfde dag) en uiterlijk binnen 14 dagen op de rekening teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben teruggekregen, of totdat jij hebt kunnen aantonen dat de producten zijn verstuurd, welk tijdstip als eerste valt. De verzender blijft tot in ontvangstname van de zending verantwoordelijk. 
 
Beschadigd ontvangen producten (transportschade) dienen direct gemeld te worden aan de klantenservice, voorzien van foto's. Wij zullen dan direct zorgen voor directe omwisseling voor een nieuw exemplaar. Later gemelde beschadigde ontvangen producten worden beoordeeld als defecte producten vallend onder garantie en worden gerepareerd, dan wel vervangen. Dit mede afhankelijk van de ingebruikname- of in bezitduur.
 
* Verzendkosten worden bij een aankoop onder verzendvrij bedrag alsnog in rekening gebracht. Bij volledige retourontvangst wordt het geheel betaalde bedrag teruggestort.

 

Voorwaarden voor retourneren: 

  • De zichttermijn van 30 kalenderdagen na afleverdatum is nog niet verstreken;
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd (Je kunt het product beoordelen zoals in een winkel, niet uitgebreid testen!);
  • Het artikel is niet gebruikt;
  • De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd indien redelijkerwijs mogelijk en niet door je beschreven;
  • De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen;
  • Productverpakkingen dienen indien mogelijk in de oorspronkelijke verzenddoos verstuurd te worden. Verpak bijvoorbeeld de originele schoenendoos of paardrijcap in een omdoos zodat ook deze verpakking tijdens transport niet beschadigt;
  • Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Bij niet als nieuw te verkopen producten bedraagt de schade maximaal 100% van het aankoopbedrag;
  • U dient retours altijd te melden via retour@bittenshop.nl
  • U dient het retourformulier volledig ingevuld mee retour te zenden.
  • Voor retourzendingen vanuit het buitenland gelden andere voorwaarden*.


*Retourzendingen vanuit het buitenland

Voor retourzendingen vanuit het buitenland, anders dan in geval van aangetoonde garantiegevallen of in geval van aantoonbare leveringsfouten, draagt de verzender zelf de kosten. Ook in geval van garantie dienen de producten op de goedkoopste wijze verzonden te worden (inclusief tracking). Kosten voor andere wijze van vervoer, zoals express-service, aangetekend, rembours en dergelijke worden niet vergoed. Verzending van grote artikelen of pallet leveringen dienen in geval van garantie altijd in overleg plaats te vinden.
Indien vanuit het buitenland gebruik gemaakt wordt van DPD Pakketshops voor retourzendingen, wordt €4,95 bijdrage voor retourkosten in rekening gebracht. Indien de waarde van de retourgezonden producten onder dit bedrag is, ontvangt u geen terugbetaling.

Retourpakket verzenden 

Indien je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kan het pakket retour gezonden worden. Indien door het retourzenden het restant aankoopbedrag onder een verzendvrije drempel komt, worden alsnog verzendkosten in rekening gebracht. Dus, indien een order gedeeltelijk wordt geannuleerd kunnen actievoorwaarden (kortingsbonnen, geen verzendkosten, actiecodes enz) die gekoppeld zijn aan een minimale besteding aanleiding zijn voor een afwijkende terugbetaling. Door het retourneren van artikelen kan het bedrag van de oorspronkelijke order beneden de verzendvrije drempel komen. Indien dit het geval is, worden er alsnog verzendkosten betreffende de originele order in rekening gebracht.
Verzending vindt plaats voor risico van de verzender. Bittenshop.nl is verantwoordelijk vanaf aantoonbare ontvangst van jouw retourzending. Zorg dat jouw retourzending degelijk verpakt is en het retourformulier in de doos zit. Zorg ook dat alle andere labels en adressen (bijvoorbeeld van jouw afleveradres) van het pakket af zijn gehaald.
 


 

Conformiteit en Garantie

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
 
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
 
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
 
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
 
De garantie geldt niet indien:
De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Opmerkingen garantie:
  • Garantie Paardendekens
Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals veroorzaakt door spijkers, schroeven, paardentanden, schuren of trekken) valt niet onder de garantie.
  • Waterdichtheid Paardendekens
Voor elke outdoordeken geldt dat je er rekening mee moet houden dat er water in de deken kan binnendringen langs de randen en stiksels. Ook is het mogelijk dat er bij hevige regenval een aanzienlijke hoeveelheid water langs de nek van het paard de deken binnendringt. Het zogenaamde inregenen.
Dekens met een matig ademend vermogen kunnen op dagen met een hoge luchtvochtigheid aan de binnenzijde klam worden, waardoor het lijkt dat de deken niet waterdicht is. Maar de deken kan dan de overtollige warmte niet snel genoeg afvoeren, waardoor er condensvorming aan de binnenzijde van de deken ontstaat. In bepaalde omstandigheden kan de binnenvoering van een deken, nadat deze van het paard verwijderd is, klam of zelfs nat worden. De deken heeft dan overtollig vocht opgenomen, wat normaal gesproken verdampt door de warmte van het paard. Omdat de deken op dat moment van het paard verwijderd wordt, wordt het verdampingsproces gestopt. De damp condenseert dan weer tot vocht, waardoor de binnenvoering klam of nat wordt. Witte vlekken op de binnenvoering zijn een overduidelijk signaal dat de deken te warm is. Je paard heeft dan gezweet onder zijn deken. Dekens die zonder juist paardendekenwasmiddel, te vaak en te warm gewassen worden verliezen hun waterafstotende en ademende eigenschappen, bovendien krimpen ze en kunnen de naden makkelijker loslaten.
  • Garantie zolen
Zolen slijten net als een autoband. Wanneer het profiel versleten is, moet de zool vervangen worden. Als dit niet tijdig gebeurt, is er kans op een breuk. Versleten zolen betekenen niet het einde van jouw laarzen, want in veel gevallen kunnen ze door een goede schoenmaker gerepareerd worden. Wanneer er een vakkundige reparatie is uitgevoerd, kun je in veel gevallen weer de laarzen gebruiken zoals voorheen. Zolen vallen helaas niet onder de garantie.
Garantie buiten Nederland
Producten die voor garantie in aanmerking komen maar in het buitenland in gebruik zijn kunnen in overleg geretourneerd worden. Zowel de kosten voor toezending naar Bittenshop.nl als de retour zending naar de klant zijn echter voor rekening van de eigenaar van het artikel.
Aanvullende informatie en/of foto's voor garantiebepaling
In bepaalde gevallen is het mogelijk om de garantie te bepalen aan de hand van foto's en/of verdere informatie. Mail de foto's en/of de informatie zo snel mogelijk door, in ieder geval binnen 5 werkdagen.
Retourzendingen bij garantieaanvraag
Soms vraagt Bittenshop.nl je om het betreffende artikel retour te zenden. Je krijgt 14 dagen de mogelijkheid om het artikel retour te zenden. Om je garantieaanvraag in behandeling te kunnen nemen dient het artikel droog en zo schoon en geurloos mogelijk retour gezonden te worden. Retourzendingen bij garantieaanvraag dient altijd  gemeld te worden via retour@bittenshop.nl.
 
Op alle leveringen zijn, net als bij al onze garantiebepalingen en retourneringen, onze algemene voorwaarden van toepassing.
 

 

 
Bij Bittenshop.nl vind je kwaliteit bitten voor scherpe prijzen en gratis verzonden v.a. € 150,- in heel Nederland. In België en Duitsland verzenden wij gratis v.a. € 200,-. Bij ons vind je een groot assortiment van enkel gebroken bitten tot dubbel gebroken bitten en van Bustrens tot Watertrens tot D-trens. Wij leveren producten van de merken , TRUST, Kijk ook eens bij de Kneveltrens bitten, onze leuke Pelham bitten of de nieuwste Hackamore, Dressuurstang en Pessoa bitten. Bij ons vind je het grootste assortiment paardenbitten met een goed advies. Ook hebben wij lederen, sweet iron en flexibele bitten. Om jouw ervaring op onze website te verbeteren, maken we gebruik van cookies. Daarnaast gebruiken we cookies van derden die jouw internetgedrag volgen. Als je doorgaat op onze website ga je hiermee akkoord. Wij gebruiken cookies ter verbetering van onze website en houden rekening met je Privacy.