info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

Garantie & Klachten

Garantie

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
 
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
 
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
 
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
 
De garantie geldt niet indien:
De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Opmerkingen garantie:
  • Garantie Paardendekens
Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals veroorzaakt door spijkers, schroeven, paardentanden, schuren of trekken) valt niet onder de garantie.
  • Waterdichtheid Paardendekens
Voor elke outdoordeken geldt dat je er rekening mee moet houden dat er water in de deken kan binnendringen langs de randen en stiksels. Ook is het mogelijk dat er bij hevige regenval een aanzienlijke hoeveelheid water langs de nek van het paard de deken binnendringt. Het zogenaamde inregenen.
Dekens met een matig ademend vermogen kunnen op dagen met een hoge luchtvochtigheid aan de binnenzijde klam worden, waardoor het lijkt dat de deken niet waterdicht is. Maar de deken kan dan de overtollige warmte niet snel genoeg afvoeren, waardoor er condensvorming aan de binnenzijde van de deken ontstaat. In bepaalde omstandigheden kan de binnenvoering van een deken, nadat deze van het paard verwijderd is, klam of zelfs nat worden. De deken heeft dan overtollig vocht opgenomen, wat normaal gesproken verdampt door de warmte van het paard. Omdat de deken op dat moment van het paard verwijderd wordt, wordt het verdampingsproces gestopt. De damp condenseert dan weer tot vocht, waardoor de binnenvoering klam of nat wordt. Witte vlekken op de binnenvoering zijn een overduidelijk signaal dat de deken te warm is. Je paard heeft dan gezweet onder zijn deken. Dekens die zonder juist paardendekenwasmiddel, te vaak en te warm gewassen worden verliezen hun waterafstotende en ademende eigenschappen, bovendien krimpen ze en kunnen de naden makkelijker loslaten.
  • Garantie zolen
Zolen slijten net als een autoband. Wanneer het profiel versleten is, moet de zool vervangen worden. Als dit niet tijdig gebeurt, is er kans op een breuk. Versleten zolen betekenen niet het einde van jouw laarzen, want in veel gevallen kunnen ze door een goede schoenmaker gerepareerd worden. Wanneer er een vakkundige reparatie is uitgevoerd, kun je in veel gevallen weer de laarzen gebruiken zoals voorheen. Zolen vallen helaas niet onder de garantie.
Garantie buiten Nederland
Producten die voor garantie in aanmerking komen maar in het buitenland in gebruik zijn kunnen in overleg geretourneerd worden. Zowel de kosten voor toezending naar Bittenshop.nl als de retour zending naar de klant zijn echter voor rekening van de eigenaar van het artikel.
Aanvullende informatie en/of foto's voor garantiebepaling
In bepaalde gevallen is het mogelijk om de garantie te bepalen aan de hand van foto's en/of verdere informatie. Mail de foto's en/of de informatie zo snel mogelijk door, in ieder geval binnen 5 werkdagen.
Retourzendingen bij garantieaanvraag
Soms vraagt Bittenshop.nl je om het betreffende artikel retour te zenden. Je krijgt 14 dagen de mogelijkheid om het artikel retour te zenden. Om je garantieaanvraag in behandeling te kunnen nemen dient het artikel droog en zo schoon en geurloos mogelijk retour gezonden te worden. Retourzendingen bij garantieaanvraag dient altijd  gemeld te worden via retour@bittenshop.nl.
 
Op alle leveringen zijn, net als bij al onze garantiebepalingen en retourneringen, onze algemene voorwaarden van toepassing.

 

 

Bij Bittenshop.nl vind je kwaliteit bitten voor scherpe prijzen en gratis verzonden v.a. € 150,- in heel Nederland. In België en Duitsland verzenden wij gratis v.a. € 200,-. Bij ons vind je een groot assortiment van enkel gebroken bitten tot dubbel gebroken bitten en van Bustrens tot Watertrens tot D-trens. Wij leveren producten van de merken , TRUST, Kijk ook eens bij de Kneveltrens bitten, onze leuke Pelham bitten of de nieuwste Hackamore, Dressuurstang en Pessoa bitten. Bij ons vind je het grootste assortiment paardenbitten met een goed advies. Ook hebben wij lederen, sweet iron en flexibele bitten. Om jouw ervaring op onze website te verbeteren, maken we gebruik van cookies. Daarnaast gebruiken we cookies van derden die jouw internetgedrag volgen. Als je doorgaat op onze website ga je hiermee akkoord. Wij gebruiken cookies ter verbetering van onze website en houden rekening met je Privacy.